På lørdag 26. august - selveste Sjoardagen - har Haugaland Transportskole AS offisiell åpning av nye lokaler i Sjoargata i Ølen. De nyrenoverte lokalene er lyse og trivelige, og er godt tilpasset en moderne trafikkopplæring.

Haugaland Transportskole AS har siden starten i 1998 vært en av regionens ledende trafikkskoler, og har i dag hovedkontor i Haugesund og avdelinger i Ølen, Kopervik og på Åkra. Transportskolen tilbyr undervisning i alle førerkortklasser, og er en del av TK Trafikkskole, som har 7 trafikkskoler med totalt ca. 20 lokasjoner spredt over store deler av Norge.

Daglig leder i Haugaland Transportskole AS og TK Trafikkskole AS, Ølensbuen Torleif Vestre er godt fornøyd med de nye lokalene i Ølen - ofte referert til som det egentlige hovedkontoret til bedriften; “De nye lokalene er større og bedre tilpasset vår bruk enn de gamle, noe som gir oss og våre elever bedre vilkår for undervisning og opplæring.”

“Vi ønsker å gi et godt tilbud til våre elever, og vi ønsker å bidra til å skape et tryggere trafikkmiljø i Ølen og regionen generelt".

nye lyse lokaler

3 dyktige trafikklærere

Til daglig er det Lotte Jansen, Julie Berge og Annhild Sundfør som vil drive med opplæring og betjene elevene i Ølen. De erfarne trafikklærerne er alle fra Vindafjord og de har allerede tatt lokalene i bruk til undervisning.

“De nye lokalene har bedre fasiliteter, er romsligere og lysere og har bedre plass til elevene når vi har gruppeundervisning” sier en fornøyd Julie Berge.

“Med nye og moderne hjelpemidler vil kvaliteten på opplæringen bli enda bedre” legger Lotte Jansen til.

Det trafikale trekløveret mener det er viktig med en lokal forankring. “Vi ønsker å være den foretrukne trafikkskolen i Ølen og omegn” sier Lotte. “Elevene våre kommer fra hele Vindafjord kommune og Etne kommune, og kontoret i Ølen er sentralt plassert for de aller fleste som bor i området.”

Med Lotte tilbake etter permisjon, økes kapasiteten på opplæring i førerkort klasse B, samt at skolen også kan tilby opplæring for tilhenger, klasse BE og B96. I tillegg har de også undervisning for moped og traktor.