Haugaland Transportskole AS har opprettet en egen avdeling i Odda og ønsker å satse på trafikkopplæring i Ullensvang kommune.

Haugalandets største trafikkskole, Haugaland Transportskole AS, etablerer nå en egen avdeling for trafikkopplæring i Odda.

- Haugaland Transportskole har alltid hatt kontorer og elever i Vindafjord og Etne og vi har sett et økende behov for trafikkopplæring i Ullensvang, Sier Andreas Jansen - daglig leder i Haugaland Transportskole. - Derfor er det et naturlig steg for oss å etablere en egen avdeling plassert i Odda for å serve dette, fortsetter han.

Trafikklærer Vidar Rasmussen flyttet i vinter til Mauranger og har siden januar hatt trafikkopplæring i, blant annet, Kinsarvik og Odda.

- Jeg trives veldig godt her og etterspørselen etter trafikkopplæring har vært stor, sier Rasmussen, som i tillegg til erfaring som trafikklærer også har bakgrunn som lærer fra videregående skole og folkehøgskole.

- Jeg har blitt godt mottatt og folk er positive til at Haugaland Transportskole nå etablerer seg i kommunen, avslutter han.

- Akkurat nå tilbyr vi undervisning for klasse Baut - personbil med automatgir. Vi skal også innen kort tid ha mulighet for undervisning for tilhenger, og vi ser på alternativer for å kunne tilby oppkjøring med personbil med manuelt gir, legger Jansen til.

Haugaland Transportskole AS leier i dag undervisningslokaler i Idrettens Hus på Eide av Odda Fotballklubb.

Bilde: Trafikklærer Vidar Rasmussen trives godt i Ullensvang!

Trafikklærer Vidar Rasmussen trives godt i Ullensvang