Ta lappen på motorsykkel - klasse A2

Drømmer du om en tilværelse på to hjul? Ta førerkort på mellomtung motorsykkel hos oss!

Hos Haugaland Transportskole treffer du engasjerte og faglig dyktige trafikklærere. Med lappen på motorsykkel følger mange fordeler og fantastiske muligheter. Likevel er opplæringen utrolig viktig, da du nå skal ferdes på to hjul ute på veiene. Våre lærere skal sørge for at du blir en trygg og sikker motorsyklist.

Klasse A2 betegnes ofte som lappen på mellomtung motorsykkel eller mellomtung MC.

Klasse A2 gir deg førerrett for mellomtung motorsykkel høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/egenvekt høyst 0,2 kW/kg

• Minstealderen for å ta lappen på klasse A2 er 18 år
  • Opplæringen på klasse A2 er individuelt tilpasset ditt behov. Før den praktiske opplæringen må du gjennomføre en teoretisk opplæring på 3 timer.
  • I denne klassen er det klare mål i forhold til tekniske ferdigheter, da dette er av viktig betydning for videre opplæring. Den trafikale opplæringen vil være rettet mot tydelig og sikker kjøring. Risiko er et sentralt begrep som går igjen.
  • Opplæringen vil hovedsakelig foregå mellom mars og oktober. Her tar vi alltid forbehold om været.

Avbestilling: Avbestilling må skje innen kl. 12.00 siste virkedag.

Våre lærere på mellomtung motorsykkel

Kommende kurs

Vis alle